Air War College dosier 663
warfighting courses focus on applying military force to
help achieve national objectives. In our Airpower course,
we pay particular attention to the unique attributes and
interdependence of the Air, Space & Cyber domains and
the role of Airpower in future joint, multi-domain operations.
In the second of our warfighting courses, our students
utilize operational design and the Joint Planning
process to employ the military instrument of power to
achieve national strategic objectives in theater strategies,
campaigns, and major operations. Our academic
year concludes with two capstone events, a Secretary of
the Air Force sponsored National Security Forum, which
invites locally influential citizens from across the United
States to participate in our classes for one week, and a
Global Challenge war game that forces students to apply
concepts learned throughout the academic year to a realistic
but demanding global set of problems.
In summary, the Air War College curriculum seeks to
produce senior, air-minded, historically informed, joint
leaders able to develop, effectively communicate, and
apply innovative solutions to the challenges of a complex
and dynamic international security environment.
1 Opinions, conclusions, and recommendations expressed or
implied within are solely those of the author and do not necessarily
represent the views of the Air University, the United States Air
Force, the Department of Defense, or any other US government
agency.
revista de aeronáutica y astronáutica / septiembre 2020
Los módulos posteriores se centran en aplicar la fuerza
militar para alcanzar los objetivos nacionales. El módulo
de Poder Aéreo se centra en sus características únicas y
en la interdependencia de los dominios aéreo, espacial y
cibernético; analizando el papel del poder aéreo en futuras
operaciones conjuntas multi-dominio. El segundo
módulo de conducción de guerra emplea diseño operacional
y planeamiento conjunto para alcanzar objetivos
estratégicos nacionales en teatros de operaciones, campañas
y operaciones. El año académico concluye con
dos eventos, un foro de Seguridad Nacional patrocinado
por la Fuerza Aérea, que invita a ciudadanos influyentes
locales de todo Estados Unidos a participar en nuestras
clases durante una semana, y con un juego de guerra
global que obliga a los estudiantes a emplear conceptos
aprendidos durante el año académico ante un conjunto
de problemas globales, realista pero exigente.
En resumen, el currículo de AWC busca formar líderes
con mentalidad aérea, históricamente versados, capaces
de comunicarse de manera efectiva, de desarrollar y aplicar
soluciones innovadoras a los desafíos de un entorno
de seguridad internacional complejo y dinámico.
1 Las opiniones, conclusiones y recomendaciones expresadas o
implícitas en el documento son exclusivas del autor y no representan
necesariamente los puntos de vista de la Universidad del Aire,
la Fuerza Aérea de los Estados Unidos, el Ministerio de Defensa o
cualquier otra agencia del gobierno de los Estados Unidos.