Air Command and Staff College dosier 675
Air Command and Staff College
Air Command and Staff College (ACSC) was established
in 1946 as the Air Command and Staff School, a component
of the new Air University (AU), charged with providing education
and training which American Airmen previously had
received from the U. S. Army Command and Staff School,
the Army Air Corps Tactical School (ACTS), and other specialized
professional training courses. The School’s name
change to “Staff College” in 1962 reflected steadily increasing
institutional focus on the educational mission. The
Goldwater-Nichols Act of 1986, mandating Joint Professional
Military Education (JPME) for all senior U. S. military
officers, brought to the ACSC curriculum emphasis on the
evolution and dissemination of joint doctrine, and the employment
of air power in the operational context of joint
warfighting, all governed by the Chairman of the Joint
Chiefs Officer Professional Military Education Policy (OPMEP).
In the wake of the First Gulf War, the transformative
leadership of Col. John Warden III introduced graduate seminar
level academic instruction, laying the foundation for
the ACSC Resident (ACSC-R) Master’s degree program in
Military Operational Art and Science.
revista de aeronáutica y astronáutica / septiembre 2020
El Air Command and Staff College–ACSC por sus
siglas en inglés, se estableció en 1946 como un componente
de la nueva Universidad del Aire (Air University–
AU por sus siglas en inglés), encargado de
proporcionar educación y capacitación a los aviadores
estadounidenses, que hasta ese momento lo habían
recibido en la US Army Command and Staff School,
perteneciente a la Escuela Táctica del Cuerpo Aéreo
del Ejército (Army Air Corps Tactical School –ACTS por
sus siglas en inglés), junto a otros cursos especializados
de capacitación profesional. El cambio de nombre
de la escuela a Colllege en 1962 reflejó un enfoque
institucional cada vez mayor en la misión educativa.
La Ley Goldwater-Nichols de 1986, que establece la
educación militar profesional conjunta (Joint Profesional
Military Education–JPME por sus siglas en inglés)
para todos los oficiales militares superiores de EE. UU.,
incorporó al currículum de ACSC el énfasis a la evolución
y difusión de la doctrina conjunta y el empleo del
poder aéreo en el contexto operacional conjunto, todo
ello dirigido por el presidente de Política de Educación
Militar Profesional Conjunta (Joint Chiefs Officer
Professional Military Education Policy–OPMEP por sus
siglas en inglés). A raíz de la Primera Guerra del Golfo,
el liderazgo transformador del coronel John Warden III
introdujo la instrucción académica a nivel de seminario
de posgrado, sentando las base para el programa de
grado o master en Arte y Ciencia Operativa del curso
presencial del ACSC (ACSC-R).